Les webQuests intentar fomentar l’ús del treball en grup i l’autonomia dels alumnes on el mestre sigui només un guia una petita ajuda.
No és només contestar unes simples preguntes que es plantegen sinó buscar informació, analitzar, ser crític i implicar-se en la resolució però sempre des d’un punt de vista de cooperació.
Un bona webQuest ha de tenir la següent estructura:
- Una introducció on s’expliqui de manera breu i clara de què tracta l’activitat.
- La tasca, és la part més important on els nens veuran que és el que hauran d’haver fet al final de l’activitat. Aquesta part es pot explicar amb un PowerPoint, un enllaç amb una pàgina web o un vídeo. És important que aquesta part sigui interessant i motivadora per als nens.
- El procès: aquí es fan suggerències sobre com els alumnes poden desenvolupar la tasca i fins i tot com poden dividir-se la feina en grup.
- Donar un llistat de recursos (pàgines web) que hagi localitzat el emstre per ajudar als nens a trobar les respostes d’allò que se’ls demana.
- Un cop fetes les activitats és bo tenir uns ítems per tal de poder fe l' avaluació. El mestre pot crear unes plantilles d’avaluació per a que els nens vegin allò que han fet bé i el que no.
- Per últim, per tal d’exercir la seva creativitat, esperit crític i refelxió un apartat de conclusions pot ser útils per a que els nens opinin sobre la feina feta o fer suggerències sobre altres maneres de fer.
Aquests són alguns exemples de WebQuest que podem trobar navegant:
http://recursostic-cole.blogspot.com/2008/03/webquest-infantil-rosa-caramelo.html
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada